Vill du komma i kontakt med mig får du gärna skick ett mail till infosnabelavesslernapunktse...:-)

måndag 12 november 2012

Fliken OM JAG
(Jag ska villigt erkänna att jag är något teknikfientlig... jag förstår inte ens riktigt hur jag själv ska kunna gå in och titta under fliken "om jag", hmmm. Jag lägger ut texten här så länge tills jag lyckats klura ut hur jag ska dela med mig av min profil, eller vad det nu är...)


Vesslerna, [vɛʂlɛra] 
Är ett gårdsnamn och min plats på jorden. 
Namnet kommer ursprungligen från germanskans vessel och betyder källa.
Vesslerna var från början en utmark med ljunghedar, källsprång och mossmarker, hit ledde man sina djur på bete för att ge dem vatten. På 1800-talet köptes en markplätt loss av Anders med familj, ett hus och en ladugård uppfördes och marken togs i bruk. 
Detta är den korta versionen av hur jag och min familj hamnade här, 4 generationer senare.

Annika Bohlin (född Andersson),
Jag trivs som bäst när jag får arbeta med mina händer, oavsett om det gäller att arbeta som silversmed, gräva i trädgården, bygga med Lego eller bygga hus... Jag tycker om hela processen, att få fundera, konstruera och skapa. Ofta när jag står vid slipmaskinen, som egentligen är ett ganska monotont och skitigt arbete, slås jag av känslan av att det här är någonting jag borde göra oftare. Någonting förvandlas framför mig, någonting jag har i mina händer.

Jag har 9 års studier inom min yrkesutövning bakom mig, bla 5års högskolestudier på HDK vilken har gett mig en examen som Master of fine arts in applied arts and crafts

Alla smycken jag säljer arbetar jag med själv. Det är så jag vill ha det. Till vissa serier har jag tagit fram en modell och låter ett svenskt gjuteri gjuta upp ett halvfabrikat som jag sedan kan arbeta vidare med. Tex är det så barnsmyckena blir till. Att fila och slipa är liksom sådant som mina händer är bra på:-). Materialet är för det mesta 925 silver (inget nickel) men jag arbetar även i andra material.
Förutom de smyckeserierna jag tar fram och tillverkar arbetar jag också med smyckekonst,  smycken som mer är bärare av tankar än vad de är till för att bäras, samt med uppdrag, tex från Högskolan Väst.

Att beställa,
För dig som bor runt Trollhättan är enklaste sättet att beställa och hämta genom SG Interiör, Storgatan 38. Finns du i övriga landet tar jag gärna emot din beställning via mail och skickar den med postförskott, vilket för närvarande kostar 65kr extra, det är en lite säkrare postgång och en trygghet för både dig och mig. Betalar gör du alltså då du hämtar ut paketet.
Skulle du inte vara nöjd gäller konsumentköplagen, eftersom jag är företagare.

Leveranstiden är ca 3v för de smycken jag tar fram i serier eller har på lager. För julklappar gäller lucia som absolut sista beställningsdag, för att de ska hinna komma fram i tid. Med reservation för akut material eller tidsbrist men då får du veta detta i god tid innan. 
Leveranstider för förlovning och vigselringar är ca 3-6månader, beroende på materialval och utformning, maila mig gärna om du funderar över någonting.
Tyvärr kan jag i dagsläget inte ta fram enstaka kundbeställningar utanför de modeller jag normalt arbetar med. 

Allt gott!
Annika

infosnabelavesslernapunktse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar